Digitaal

Digitaal
Jaarbericht 2016
Bob Walter en Eren Aydogan

Profileren en je professionaliteit laten zien

 

‘Belangrijk dat wij transparant zijn in wat we doen en waarom we dat doen en welke resultaten we daarin boeken. Dat geldt richting burgers, onze cliënten, en dat geldt ook richting onze opdrachtgevers. Wat kan men van ons verwachten?’ Aan het woord is Bob Walter, Gebiedsmanager Beverwijk, Castricum en Uitgeest. Communicatie is daarin volgens Bob essentieel en daarbij moet ook gebruik gemaakt worden van nieuwe communicatiemiddelen. ‘We moeten ons via verschillende middelen profileren. Zo hebben we onze website aangepast, nu ook met online mogelijkheden. Die mogelijkheden willen we de komende tijd uitbreiden. Ook zetten we sinds kort social media in. Zo hebben we een goed bezochte Facebookpagina voor jongeren. Daarover denken we dus meer na: hoe komen we in contact met onze doelgroepen. Niet alleen zenden, maar in dialoog.’ Eren Aydogan, Sociaal werker bij MET Heerhugowaard  is al langer bezig met social media en vindt dat uitstekende middelen om je als organisatie te profileren én je professionaliteit te laten zien. ‘Bovendien kun je social media ook zó inrichten dat lotgenoten elkaar kunnen vinden. En ze lenen zich heel goed om trends te volgen: hoe doen andere organisaties het, welke ontwikkelingen zijn er, welke interessante publicaties zagen recent het licht. Maar ook voor de werving van nieuwe medewerkers.’
Eren heeft medewerkers van Socius in 2016 op weg geholpen met social media, uitgaande van de ervaringen binnen MET Heerhugowaard. ‘Het vraagt wel enige expertise, een goed gebruik van social media, maar als organisatie kan je niet meer zonder.’ Bob is het daarmee eens, en hecht vooral waarde aan een combinatie van middelen. ‘Online hulpverlening, zoals bij Two2Tango, maar ook een ‘ouderwets’ werkbezoek is heel effectief. In 2016 nodigden we regelmatig ambtenaren uit om kennis te komen maken met ons werk en dat werd heel positief ontvangen. Meelopen in de praktijk, ook dat maakt heel goed duidelijk wat we doen. ‘

 

Two2Tango

In 2017 start Socius met Two2Tango, een digitaal platform voor professionals en voor stellen die uit elkaar gaan of daarover twijfelen. Het omvat diverse modules die stellen ondersteunen en ook tools voor professionals. Two2Tango leent zich heel goed voor zogenoemde blended hulpverlening, waar professionals onlinehulp combineren met telefonische en face-to-face contacten. Belangrijk doel is het activeren van de zelfwerkzaamheid van mensen die (willen) scheiden. Samen met initiatiefnemer Vita Welzijn en Advies en een groot aantal partijen is Two2Tango in 2016 voorbereid.

 

Lees verder

‘Online mogelijkheden van de nieuwe website worden verder uitgebreid’
Comments are closed.